söndag 26 december 2010

Helgvila?

Har haft den kallaste julen på mycket länge både inne och ute, T och L var lite bekymrade när de skulle hämta oss för transport till Hammerdal deras värmepumps propp hade gått sönder när de startade torktumlaren så de va lite oroliga att det skulle bli problem. När vi kom till Hammerdal så startade de tumlaren igen och proppen gick, fan dessutom så stannade både värmepumpen och el-patronen. Sen gick patronen inte igång igen! Panik det började bli lite kallt inne när de fick tag på rörmokaren och han talade om att det är 1 timmes fördröjning innan den startar igen!!! Inte kul när det är 32 minus ute då blir det fort kallt inne. Men den kickade igång och vi eldade ljus för värmen så det blev jul mysljus. Sedan sov vi och det blev julafton... Skönt vi startade med tomtegröt sedan mådde vi bara bra, min andra barn kom vid ett och sedan hade vi bara bra. Vi åt öppnade julklappar åt lite till såg på film och spelade Wii, behövdes efter all mat, vi spelade tennis, baseball och golf. Hur det gick för mig behöver vi inte prata om... Vi kom i säng vid tre men roligt hade vi! Juldagen gick i lathetens tecken, vi satt inne och bara mös, jag har sällan haft så lat dag, vi spelade spel, Bamse Lotto och  Med andra ord, det vilket är väldigt roligt när man har barn som blir så ivriga att de inte kan prata eller hitta ord!! Så blev det annandagen och då blev julhelgen slut :( vi åkte hem till staden igen, så då fick jag griljera skinkan här hemma och så åt vi vår skinkstut i soffan vilket vi brukar göra den 23 men i år hanns det ju inte med. Bra julklappar har jag fått, tack till er alla det är ju kul med paket trots allt.
Kameran glömde jag hemma men jag lånade kamera av T& L men glömde den såklart Hammerdal! Så det blir bild på en liten tomte från förra året

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar