torsdag 16 december 2010

Snälla människor finns men också elaka

I dag när jag var på banken så träffade jag en fd arbetskamrat och det är ju alltid roligt, hon berättade om sin resa till Kina som hon precis kommit hem ifrån och vi pladdrade på som man gör, helt plötsligt så blir hon tyst och tittar på mig och sa -Just det min svarta väskan, du tyckte va så snygg vill du ha den? 
Jamen ska du inte ha den själv sa jag! nej du tycker ju om den och den ligger i bilen så den får du nu. Tack snälla du sa jag och gav henne en kram. Tänk att det finns så genomsnälla människor, för det är hon helt underbar! 
Och med tanke på att det finns så här elaka dumma personer så är det tur att det finns snälla,  Alastair Macaulty i The New York Times, är nog lite för insnöad i det pinnsmala ideal? 
Han tycker att Jennifer Ringer, som dansar i uppsättningen Nötknäpparen på New York City Ballet. Jag tycker att hon ser ut som en fullt normal smal människa. När ska detta idiotiska ideal försvinna?  Hon har haft både bullemi och anorexia men är tydligen nu frisk. Hoppas att hon får fortsätta att vara det efter jubelidioten  Alastair Macaulty påhopp!
Hur kan man tycka att denna späda varelse ser ut som en godisgris! 
Möjligtvis som sockervadd :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar