tisdag 21 december 2010

Så är den äntligen här

Sista arbetsdagen för året. Fick dessutom sluta lite tidigare i dag då jag hade 6 juni dag att ta ut som jag glömt bort. Fick skjuts av en arbetskamrat som skulle in på tinget för att vittna i en en rättegång, hennes väninna har blivit misshandlad av sin man i 6 år på många olika grymma sätt, hur kan det ske och hur kan man som människa orka med att den som man älskar gör så? Han tycker dessutom inte att har gjort något fel, hur är han funtad?  Nej det var ingen rolig historia som hon berättade under tiden vi åkte till stan. Hoppas han får sitta inne länge och få behandling, för sjuk det måste man vara när man kan behandla en annan människa så grymt.

Jag har stängt av alarmet på mobilen i kväll, hur skönt som helst i morgon får jag sova lite längre. Jag ska slå in de sista paketen och tvätta i morgon och inget med. Svinkallt har vi - 25 hoppas det blir lite varmare till på torsdag så sonen med familj kan komma in till stan för att handla och hämta upp oss.

Sommar på Sandhamn, jag längtar tillbaka
Snart är det nytt år med allt vad det innebär, ett nytt år och nya utmaningar. Ska jag söka nytt jobb? Jag fick tips om ett ställe som ev behöver nyanställa men jag vet inte, mitt nuvarande är ju så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar