tisdag 9 november 2010

Bortskämda?

Jag tittade på Ung och bortskämd i går. När jag tittade så var jag förundrad och förbannad, hur kan detta vara sant frågar jag mig? Hur tänker barn och föräldrar? Hur mycket man älskar sina barn så kan detta inte vara rätt sätt att visa det på, anser jag. Är det inte meningen att vi ska rusta våra barn så de klarar sig själva? Hur tänker man som förälder? Hur ska dessa barn klara sig om deras förälder råkar ut för en olycka och dör? Många är frågorna som dyker upp i huvudet. Eller är det så att det är dessa föräldrar som är de rätta, de som utplånar sig själva till förmån för sina barn?
Men det jag i alla fall kan konstatera är att mina barn inte är bortskämda på det viset. Visst skulle jag ha velat  "skydda" dem mot alla otrevligheter och motgångar som finns, men det bästa sättet att göra det är väl att bara älska sina barn. Jag ska inte klappa mig på bröstet och säga att jag gjort rätt, men jag har i alla fall försökt visa att livet är inte en glatt yta som allt glider på utan ytan är rejält grusad då och då. Men man lär av sina misstag och går vidare! Hur lever dessa föräldrar, har de inget eget liv? Jag tror att för att bli en bra mamma måste jag ta hand om mig själv. Och det gör jag bara genom att leva mitt liv! Har du inte sett avsnittet så gör det det finns här på SVT play



Trevlig kväll nu ska jag se på House!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar